Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Keli Berlada Sedap

Jadi sudilah kiranya kali ini bagi yang nak cari resepi dan masak sendiri ikan keli goreng berlada ni boleh cuba dan ikut cara-cara yang terdapat dalam resepi ikan keli goreng berlada sedap dibawah. 20 biji cili api 10 biji cili merah Cara-cara 1.


Resepi Ikan Keli Goreng Sambal Berlada Hijau

Resepi ikan keli berladaBahan bahan 4 ekor ikan keli dibersihkan dan digaul dengan serbuk kunyit dan garam 6 biji bawang merah dikisar 2 ulas bawang putih dikisar.

Resepi keli berlada sedap. Ikan keli ni murah aje nak dibandingkan dengan ikan-ikan lain dipasar. Ikan keli goreng berlada untuk makan tengah hari tadi. 4 Ikan Keli Goreng Rangup.

Seperti ibu-ibu yang lain pada setiap hujung minggu saya selalu ingin memasak masakan istimewa untuk keluarga dan seperti biasa pada hari sabtu saya akan pergi ke pasar tani membeli lauk-pauk untuk bekalan seminggu. Ia mempunyai kulit hitamlicin dan mempunyai sengat. Serbuk kunyit dan sedikit garam untuk digaulkan bersama ikan keli Sedikit garam.

Dya suka makan cicah roti dan nasi panas. Ikan keli adalah sejenis ikan air tawar ikan sungai. Tidak sabar ingin tahu resepi sedap keli lain.

Masukkan serbuk kunyit garam tepung sedikit kedalam bekas. Bersihkan dengan air sehingga bersih dan ketepikan. Kemudian masukkan bawang merah dan tomato yang dipotong tadi.

Kemudian bersihkan ikan keli dengan asam jawa untuk hilangkan bau hanyir pada ikan. Resepi Ikan Keli Berlada Che Nom. 7 Masak Lemak Keli Salai.

Gandingkan dengan sayur dan ulam makin sedap makan. Lumur ikan keli dengan garam dan kunyit. Resepi Ikan Keli Berlada sangat sedap bila dapat dibuat cara buat pun agak senang.

Yang mahu mencuba resepi masak keli berlado ini anda dialu-alukan mencubanya. Yea memang sedap. Panaskan minyak dan goreng ikan keli yang telah digaram kunyitkan dan ketepikan.

Boleh digoreng dan digaul bersama sambal berlada. Lihat juga resipi-resipi untuk Ikan keli belado. 10 ekor ikan keli sederhana besar.

Serbuk kunyit dan sedikit garam untuk digaulkan bersama ikan keli Sedikit garam. Cara Memasak Resepi Ikan Keli Berlada. Bahan resepi ikan keli berlada sambal hijau sama je macam resepi lain.

Panaskan kuali masukkan minyak masak gorengkan ikan keli sehingga garing angkat dan toskan letakkan di atas pinggan yang sesuai. Tidak mengapa berikut kami senaraikan 10 aneka resepi ikan keli untuk anda cuba. Selepas ikan keli dibersihkan dan dikelar lumur dengan serbuk kunyit dan sedikit garam gaul rata.

Tumis bawang merahbawang putihhalia dan cili padi yang telah dikisar hingga naik bau. 8 Resepi Ikan Keli Berlada. Sedikit minyak untuk menumis.

Ikan keli sederhana besar. Ikan keli ni memang antara ikan yang paling menakutkan untuk orang wanita memasak. Saya suka makan ikan keli goreng berlada ni.

Jadi sudilah kiranya kali ini bagi yang nak cari resepi dan masak sendiri ikan keli goreng berlada ni boleh cuba dan ikut cara-cara yang terdapat dalam resepi ikan keli goreng berlada sedap dibawah. Ikan keli mestilah saya goreng garing-garing agar menjadi lebih rangup dan lebih sedap bila menikmatinya bersama nasi putih panas panas. Bahan-Bahan Resepi Ikan Keli Goreng Berlada Simple Tapi Sedap.

6 Ikan Keli Goreng Berempah. Satu lagi resepi menggunakan ikan keli yang ternyata amat sedap terutama bila digoreng garing. Resepi kali ini merupakan sebuah resepi menu makan utama.

Gunakan limau nipis dan daun limau purut untuk hilangkan hanyir 2. Resepi mudah yang boleh dicubakan oleh suri rumah. RESEPI IKAN KELI BERLADA.

Amat sedap dan sesuai jika anda peminat ikanberikut adalah bahan yang diperlukan. 12 biji limau nipis diperah dan diambil jusnya-boleh juga gantikan. Resepi Ikan Keli Berlada Mudah Buat Ala Thai.

75 resipi yang mudah dan sedap untuk ikan keli daripada komuniti memasak terbesar di dunia. Cili padi- ditumbuk tambah jika nak pedas Sedikit air asam jawa. 12 biji limau nipis diperah dan diambil jusnya-boleh juga gantikan dengan air asam jawa atau limau kasturi.

Ikan kembung digoreng kemudian digaul sambal sedap dimakan bersama nasi putih. Tapi hari tu aku terlupa nak letak cili padi so resepi kali ni tak de la pedas mana. Resepi Ikan Keli Goreng Berlada Paling Simple.

Siang ikan keli dan potongkan ikan keli kepada 2 bahagian. Kalau di Thailand ikan keli dikenali sebagai Pla Duk Dan merupakan makanan yang murah dan disediakan dalam pelbagai cara masakan terutama sekali dipanggan dan digoreng. 2 ekor ikan keli saiz sederhana.

Kerak tepung goreng ikan keli ini sedap sangat di gaul dengan nasi semasa makan keli berlado ini. Resepi ikan keli goreng berlada - hello ibu-ibu yang sedang memikirkan apakah menu yang ingin dimasak di hujung minggu ini. 3 Ikan Keli Goreng Berlada.

2 Ikan Keli Bakar. Namun isinya amat sedap terutama apabila ikan keli ini digoreng garing. Hari ni saya nak kongsikan Resepi Ikan Keli Goreng Berlada SedapYea memang sedap.

Ikan keli berlada ni lagi pedas lagi sedap. Letakkan ikan yang sudah dibersihkan ke dalam bekas. Sila cubakan 10 resepi keli yang menarik.

Cuma tahan pedas dengan tak je lah. Kali ini ikan keli ini akan digaul bersama kisaran cili api yang ditumis sehingga garing. 1 Masak Lemak Putih Daun Cekur Ikan Keli.

RESEPI IKAN KELI BERLADA 5 ekor ikan keli sederhana besar 1 keping asam gelugurasam keping secubit gula secubit garam dan kunyit minyak untuk menumis Bahan dikisar. Lauk sejenis ni je pun dah mampu buat aku. Resepi ikan keli goreng berlada sedap cocok untuk 4 orang.

Lagi pedas lagi sedap makan pulak dengan nasi panas panas. Ikan keli ni murah aje nak dibandingkan dengan ikan-ikan lain dipasar. OK sebelum kita mulakan penjelasan mengenai cara-cara memasak atau resepi ikan keli goreng berlada ikan keli masak sambal berlado mari sini saya ceritakan serba sedikit mengenai ikan keli ini.

Jom kita lihat resepi sedap yang telah dikongsikan oleh Tengku RosElyza Raja Muhammad di laman Facebook. Dengan menggunakan perkhidmatan kami. Resepi Ikan Kembung Berlada.

Ikan keli bila digoreng isinya sangat enak sekali. Tumis bahan-bahan kisar tadi hingga garing kemudian tuangkan 12 cawan air sos ikan. Saya suka makan ikan keli goreng berlada ni.

Ikan keli boleh dimasak menggunakan pelbagai cara. Kebiasaannya ikan keli juga akan digoreng bersama tepung jagung untuk mendapatkan habuk atau kerak tepung goreng. Ikan keli biasanya digoreng berlada dibakar asam pedas dan yang paling terkenal sekarang ialah keli masak cekur.


Cara Buat Jem Nenas Yang Paling Sedap Dan Tahan Lama Food Cara Breakfast


Sambal Goreng Ikan Keli Malay Food Network Recipes Food Malay Food


Ikan Berlada Whole Fish Chile Shallot Garlic Lemongrass Tamarind Turmeric Onion Garlic And Seasoning Asian Recipes Malaysian Food Asian Kitchen


Ikan Keli Goreng Berlada Resepi Mudah Dan Ringkas


Resepi Ikan Keli Goreng Sambal Berlada Hijau


Resepi Ikan Keli Berlada Masakan Tradisional Resepi My


Posting Komentar untuk "Resepi Keli Berlada Sedap"